Творча майстерня - професійний розвиток сучасного педагога

09.19 лютого 2022 року педагогічні працівники закладів профтехосвіти Кіровоградської області мали змогу відвідати творчу майстерню викладачів фізики і астрономії Байздер Тетяни Іванівни, ПТУ № 32 м. Бобринець  та  Решетченко Тетяни Анатоліївни, ПТУ № 5 м. Світловодськ з проблеми «Використання сучасних ІКТ на уроках фізики і астрономії у процесі формування  компетентної особистості». 

Захід відбувся в онлайн-форматі за ініціативи навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Кіровоградській області.

Проблема використання ІКТ на уроках фізики, яку розкрили викладачі, на сьогодні продовжує бути актуальною у зв’язку з дистанційним навчанням здобувачів освіти.

Отже, з чого ж почати? Відповідаючи на дане запитання, Тетяна Іванівна продемонструвала узагальнені та систематизовані матеріали презентації, в якій висвітлила корисні онлайн-ресурси:

інтерактивні симуляції (PhET, Фізика в школі - HTML5); онлайн-ігри, вправи та тренажери (learningapps, Wordwall, Rebus1.com, jigsawplanet); інтерактивні сервіси (Wordart, Mentimeter), інтернет-сервіси для створення інтерактивних плакатів (Glogster, ThingLink) тощо.

Разом з цим, через майстер-клас, спікерка навчила слухачів працювати у співпраці, розвивати культуру електронного спілкування, аналізувати, порівнювати за допомогою сервісів для створення мультимедійних плакатів та інших освітніх матеріалів – ThingLink  та Glogster, які можна використовувати на етапі знайомства з новим матеріалом, при повторенні, або як додаткову допомогу при виконанні домашнього завдання.

У свою чергу Тетяна Анатоліївна розповіла про головні аспекти ефективності сучасного уроку, які залежать від викладача та здобувача освіти, та наголосила на ІКТ, які здатні перетворити освітній процес у задоволення. Викладач презентувала комп’ютерну програму ROQED Science, яка перетворює звичайний клас ЗПО у віртуальну лабораторію, де здобувачі освіти можуть моделювати та проводити навчальні демонстрації з природничих предметів. Також педагог посилює інтерес здобувачів освіти до вивчення фізики у закладі П(ПТ)О через використання інтерактивних моделювань (Phet-симуляцій) в освітньому процесі, які  демонструють фізичні явища та процеси, що не доступні для спостереження в умовах закладу.

Мобільні додатки доповненої реальності (Electriciti AR, Da Vinci Machines AR), які застосовує педагог на уроці, підвищують мотивацію, пізнавальну активність та рівень сприйняття матеріалу здобувачами освіти.

Підтвердженням ефективності творчої майстерні стало усвідомлення можливості використовувати напрацювання Байздер Т.І. та Решетченко Т.А. викладачами інших закладів, що є свідченням їх інноваційності та практичної значущості та сприяє  професійному розвитку педагогів у єдиному науково-методичному просторі.

09.2
09.3
09.4